Politika and Consilium Research Institute Private Limited (Government Registered Company)

CIN No. U85190DL2021OPC388917

OFFICE CLERK

​Location: Work from Home

Duration: Full Time Permanent

Total Opening: 58 (SELECTION BASED ON EXAMINATION)

​Application Deadline : 28 December 2023

Online Exam Date : 15 January 2024 (Tentative)

Exam Fees: 300

Description:

​We are looking for efficient and reliable individuals to fill the position of Clerk. The ideal candidate will be responsible for performing various clerical tasks, including but not limited to data entry, record-keeping, and file management.

Pay Scale : 20,000-28,000 (per month)

Responsiblities

  • Organize and maintain files and records

  • Prepare reports, memos, and documents

  • Respond to emails and phone calls

  • Assist in data entry and record-keeping

  • Handle administrative tasks as assigned

  • Perform other duties as assigned by the supervisor

Requirement:

  • 12th Pass or Graduate

  • Excellent written and verbal communication skills

  • Ability to work in a fast-paced environment

  • Attention to detail and accuracy

  • Ability to maintain confidentiality

  • Good time management skills

Exam & Selection Process

  • Candidates will be required to take a written exam to evaluate their knowledge and skills relevant to the job.

  • The exam fee is INR 300, which must be paid at the time of application.

  • Shortlisted candidates will be invited for an interview.

  • The final selection will be based on the performance in the written exam and interview.

  • The online examination will cover General Awareness, Maths & General Science, Basic Computer Skills, Aptitude & Reasoning, with no negative marking. The exam will be conducted in bilingual (English & Hindi) mode and the level will be up to 12th standard/grade or above. For further information, contact the Information & Enquiry Helpline at +91-9310931274/011-43053135.

​​

Selection of Candidates

​1. A Candidate has to first appear for a written test. 2. Candidates who qualify in the written test will further appear for the interview/document verification in the company’s office. Date & timing for the interview will be mentioned in the call letter which will be uploaded on the website. 3. Based on the combined performance of the written test and interview/document verification, a candidate would be shortlisted for final selection subject to successful completion of their character antecedent verification. Please be advised that the company reserves the right to modify the number of seats or the vacancy during any stage of the selection process at its sole discretion.

General Guidelines for the Candidates: Read the instructions carefully before applying: Make sure you understand the requirements for the position and the application process. Submit your application early: The website may experience heavy traffic on the closing date, so it is best to submit your application early to avoid any problems. Make sure you are eligible for the position before applying: Check the requirements for the position carefully to make sure you meet all of the eligibility criteria. Changes to your application cannot be made after submission: Once you submit your application, you cannot make any changes to it. Provide your correct email address and mobile number for correspondence: The company will use your email address and mobile number to contact you about your application. Make sure they are correct so that you do not miss any important information.

कार्यालय क्लर्क भर्ती हेतु विज्ञापन

स्थान: वर्क फ्रॉम होम

अवधि: पूर्णकालिक स्थायी

रिक्त पदों की संख्या: 58 (परीक्षा के आधार पर चयन)

आवेदन की अंतिम तिथि: 27 दिसंबर 2023

ऑनलाइन परीक्षा तिथि: 15 जनवरी 2024 (संभावित)

परीक्षा शुल्क: 300 रुपये

विवरण:

हम क्लर्क के पद को भरने के लिए कुशल और विश्वसनीय व्यक्तियों की तलाश कर रहे हैं। आदर्श उम्मीदवार विभिन्न कार्यालयीन कार्यों को करने के लिए जिम्मेदार होगा, जिनमें डेटा एंट्री, रिकॉर्ड रखना और फाइल प्रबंधन शामिल है, लेकिन इन्हीं तक सीमित नहीं है।

वेतनमान: 20,000-28,000 (प्रति माह)

जिम्मेदारियां:

  • फाइलों और रिकॉर्डों को व्यवस्थित और बनाए रखें

  • रिपोर्ट, मेमो और दस्तावेज तैयार करें

  • ईमेल और फोन कॉल का जवाब दें

  • डेटा एंट्री और रिकॉर्ड रखने में सहायता करें

  • सौंपे गए प्रशासनिक कार्यों को संभालें

  • पर्यवेक्षक द्वारा सौंपे गए अन्य कर्तव्यों को निष्पादित करें

आवश्यकताएं:

  • 12वीं पास या स्नातक

  • उत्कृष्ट लिखित और मौखिक संचार कौशल

  • तेज गति वाले वातावरण में काम करने की क्षमता

  • विस्तार और सटीकता पर ध्यान

  • गोपनीयता बनाए रखने की क्षमता

  • अच्छा समय प्रबंधन कौशल

परीक्षा और चयन प्रक्रिया:

  • उम्मीदवारों को नौकरी से संबंधित उनके ज्ञान और कौशल का मूल्यांकन करने के लिए एक लिखित परीक्षा देनी होगी।

  • परीक्षा शुल्क 300 रुपये है, जिसका भुगतान आवेदन के समय करना होगा।

  • शॉर्टलिस्ट किए गए उम्मीदवारों को साक्षात्कार के लिए आमंत्रित किया जाएगा।

  • अंतिम चयन लिखित परीक्षा और साक्षात्कार में प्रदर्शन पर आधारित होगा।

  • ऑनलाइन परीक्षा में सामान्य जागरूकता, गणित और सामान्य विज्ञान, बेसिक कंप्यूटर कौशल, एप्टिट्यूड और रीजनिंग शामिल होंगे, जिसमें कोई नकारात्मक अंकन नहीं होगा। परीक्षा द्विभाषी (अंग्रेजी और हिंदी) मोड में आयोजित की जाएगी और स्तर 12वीं तक/ग्रेड या उससे अधिक का होगा।

  • अधिक जानकारी के लिए सूचना और पूछताछ हेल्पलाइन +91-9310931274/011-43053135 पर संपर्क करें।

उम्मीदवारों का चयन:

  1. उम्मीदवार को सबसे पहले लिखित परीक्षा देनी होती है। 2. जो उम्मीदवार लिखित परीक्षा में उत्तीर्ण होते हैं, वे कंपनी के कार्यालय में साक्षात्कार/दस्तावेज सत्यापन के लिए उपस्थित होंगे। साक्षात्कार की तिथि और समय कॉल लेटर में उल्लिखित होगा जो वेबसाइट पर अपलोड किया जाएगा। 3. लिखित परीक्षा और साक्षात्कार/दस्तावेज सत्यापन के संयुक्त प्रदर्शन के आधार पर, उम्मीदवार को अंतिम चयन के लिए शॉर्टलिस्ट किया जाएगा, बशर्ते उनका चरित्र पूर्ववृत्त सत्यापन सफलतापूर्वक पूरा हो। कृपया ध्यान दें कि कंपनी चयन प्रक्रिया के किसी भी चरण में अपने विवेक से सीटों की संख्या या रिक्त पद को संशोधित करने का अधिकार रखती है।

    उम्मीदवारों के लिए सामान्य दिशानिर्देश:

    आवेदन करने से पहले निर्देशों को ध्यान से पढ़ें: सुनिश्चित करें कि आप पद और आवेदन प्रक्रिया के लिए आवश्यकताओं को समझते हैं।

    अपना आवेदन जल्दी जमा करें: वेबसाइट पर अंतिम तिथि के दिनभारी ट्रैफ़िक हो सकता है, इसलिए किसी भी समस्या से बचने के लिए जल्दी अपना आवेदन जमा करना सबसे अच्छा है।

    सुनिश्चित करें कि आप पद के लिए पात्र हैं आवेदन करने से पहले: पद की आवश्यकताओं को ध्यान से देखें यह सुनिश्चित करने के लिए कि आप सभी पात्रता मानदंडों को पूरा करते हैं।

    अपने आवेदन में कोई बदलाव नहीं किया जा सकता है: एक बार जब आप अपना आवेदन जमा कर देते हैं, तो आप उसमें कोई बदलाव नहीं कर सकते हैं।

    संपर्क के लिए अपना सही ईमेल पता और मोबाइल नंबर प्रदान करें: कंपनी आपके आवेदन के बारे में आपसे संपर्क करने के लिए आपके ईमेल पते और मोबाइल नंबर का उपयोग करेगी। सुनिश्चित करें कि वे सही हैं ताकि आप महत्वपूर्ण जानकारी न चूकें।